Presentació
Comprendre l’ésser humà i el seu entorn relacional, des de la perinatalitat fins a l’adolescència i des d’una perspectiva evolutiva i multidimensional, constitueix actualment una responsabilitat ineludible. L’evidència científica més recent permet aprofundir en el desenvolupament de la persona des de les primeres etapes, integrant aspectes emocionals, relacionals i neurobiològics dins un context familiar i social en canvi permanent.
Aquest màster sorgeix de la necessitat d’actualitzar el coneixement en l’àmbit de les intervencions psicoterapèutiques en psicologia i psiquiatria, abastant la perinatalitat, la infància, l’adolescència i la família. Els seus fonaments es basen en una comprensió psicodinàmica contemporània de la persona, on s’integra la interdisciplinarietat de la pràctica clínica, la recerca en múltiples contextos assistencials, i els avenços en neurociència.
Aquest màster respon a la necessitat de formar una nova generació d’especialistes amb recursos actualitzats i flexibles, capaços d’adaptar-se als diferents àmbits d’intervenció presents i futurs i, sobretot, comprendre el patiment humà i els trastorns mentals des d’una perspectiva dimensional, evolutiva i relacional. El seu objectiu és ajudar els estudiants a desenvolupar una visió integrada de la persona atesa, oferint una comprensió àmplia i flexible de la intervenció psicoterapèutica.
Aquesta formació té com a propòsit capacitar professionals per abordar els diferents nivells de la pràctica clínica en el context assistencial actual, on es requereix una visió coherent dels processos terapèutics, una avaluació sistemàtica dels resultats de la intervenció i una recerca basada en l’experiència diària. L’avaluació, la qualitat i la investigació en l’àmbit clínic són elements essencials per optimitzar recursos i garantir una pràctica assistencial adaptada a les necessitats de la societat contemporània.